First kladdkaka on this blog

Laborationen med naturarna gick suveränt! Är för längesedan klar med hela rapporten och allt den behövde innehålla. Jag och Nina gjorde en fin framsida också efter att Nazli gått. Jag kan ju berätta vad för slags laboration det var. Vi hade i uppgift att undersöka smarties upplösningsförmåga i vatten. Vi hade lagt upp det som så att en smarties skulle vara i en iskub, en i kokande vatten och en i ångan över kokande vatten. Alltså undersökte vi upplösningsförmågan hos smartiesen i vattens alla former: fast, flytande och ånga. Våra hypoteser stämde, men det var ju inte världens svåraste uppdrag om man säger så. ;) Men det var kul, och det gick snabbt!

Just nu sitter jag i köket ch stör mig på matklockan som tickar något hemskt. Jag satte i kladdkakan i ugnen för ungefär tion minuter sedan. Jag kom just på att jag under dessa dagar jag haft bloggen inte har bakat någon kladdkaka! Och mitt bloggnamn borde ju då tyda på att jag gör det rätt ofta... :P Smeten kändes jättefint idag, tror att jag ska göra den lite extra kladdig idag. Tänkte överraska min lillebror när han kommer hem. Han har typ jätteonte  hela kroppen av träningsvärk. Han har precis börjat gymma, jag tror att det är så att hans kropp inte är van vid så hårt arbete.

Själv sitter jag och blickar ut genom fönstret, gud så tråkigt väder det är ute.... Så grått.... Iallafall lite mer upp piggande med en smarties bild. Överdrivet mycket färgämnen. Men man blir glad av att titta på dem! :)




Pussen
J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0