Born for success

Inte det blev inte branmuffins inte. Hittade inget recept som hade de ingredienserna vi hade hemma, så det fick bli en kompromiss med kalorisnåla chokladmuffins istället. :) Men egentligen så är inte jag så förtjust i vanlig chokladkaka eller chokladmuffins, låter kanske konstigt, men jag tycker det är tråkigt på något sätt och kan lätt bli alltför mustigt och ibland torrt. Så jag mixade lite med receptet och la i lite andra gottigheter, som t.ex. blodapelsinskal, citronskal, kanel, kardemumma och lite ingerfära samt vaniljsocker. Resultatet blev superb!!!
Kände mig som en riktig hemmafru, bara förklädet som saknades! haha Anledningen till att jag kände mig som en hemmafru var för att jag "lagade" fika till hela familjen: skink- och ostmackor med gurka och te. Jag hade dukat upp jättefint och alla blev jätteöverraskade och glada! :D yay. Sedan fick dom smaka på varsin muffins och resultatet blev en massa mmmmummms och glada miner. Mitt mission var fulländat, det är ju en sak att gilla det man själv bakat, det svåra är att få andra att gilla det med. Smaken är ju som baken. Min lillebror sa till och med: "Man behöver ju inte fråga din hemkunskapslärare hur du fick MVG i hemkunskap iallafall." Då blev jag faktiskt lite rörd. haha.

Mina muffinsar behöver inte vara fikabröd, utan jag bakade egentligen dom för att ha dom som mellanmål när jag kommer hem från skolan. Eftersom jag kommer hem runt 17.00 varje dag så är det ingen idé att äta någon riktig mat då eftersom att vi oftast äter middag runt 19-tiden. Så jag hade tänkt ha muffinsena som ett litet snack där mittemellan mattiderna. Great eller hur!?! Åt just en muffins med keso på, det var faktiskt supersmarrigt! :D

Pussen
J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0