Solar cells

Jag är för tillfället i skolan med en gås en kanin och en finne. (haha) Vi håller på med ett projekt om solceller och solfångare. Det går för tillfället inget vidare, jag och kaninen fattar ingenting om solceller. Det är så otroligt dåliga förklaringar, dom skriver typ: "Först kommer solljuset in och sedan kommer el ut". Så otroligt odetaljrikt. Skit! Vi har skickat mejl till olika forskningsinstitut för att få lite hjälp. Så jag hoppas att vi får något slags svar av dom. :)

Julia hade med sig mackor till oss alla, hon hade bakat brödet själv, så ambitiöst av henne. Gott var det iallafall! :) Jag hade fått i uppdrag att baka något, först trodde jag att det bara var på skämt, men jag bakade i alla fall en kladdkaka som vi åt upp rätt snabbt om man säger så. ;) Lite knäppt att ha picknick i skolan, men mysigt var det. :)

Nu ska jag väl ta och försöka få en lite bättre uppfattning om hur solceller verkligen funkar.
Pussen
J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0