Ice and bikecycling, not a good combo.

Har inte ens börjat på den där hemtentan i matte ännu. Käns väl lite sådär, läste igenom den och den verkade ju lite lurig. Får ta och ta tag i den imorgon, kanske. Men jag har faktiskt gjort en annan läxa, som är så mycket roligare, jag har fortsatt min resa genom min engelska "läsebok", kände att jag behövde göra lite "läxläsning" i den och den är ju så grymt bra nu, Jack och Billy har precis dött, det var rätt oväntat om man säger så. Imorgon ska Nina ta med Twilight till mig så ska jag hinna läsa den innan den kommer ut på bio. :) Niiiice.....

Men, det var något Klumpe-Fia (jag) glömde bort att berätta tidigare idag ch det var min lilla tripp på mage nerför en backe imorse. Aha, aha, visst låter det intressant. De som känner mig vet att jag är, rätt klumpig. Men detta hade inget med klumpighet att göra, snarare oförsiktighet och stress. (skyller på det i alla fall). Jag tar alltid bussen till skolan som går kl. 8.15 från min hållplats, vilket betyder att jag behöver cykla hemifrån kl 8. Idag var jag sen (som vanligt) och stressad, såklart..... Så jag kom inte ut ur huset förrän runt 8.08 (noggrand med tid jag är va?!), det var kallt ute och eftersom min cykel stått ute under natten så var det frost på min sadel, men jag hade redan larmat och var stressad så jag hann inte torka av det. Men eftersom jag inte ville bli alldeles blöt i baken så tänkte jag att jag får stå upp och cykla hela vägen. Yeay för benmusklerna liksom!
Jag hade inte en tanke på att det kanske var halt ute, och självklart i nedförsbacke och sväng så faller jag pladask med min cykel och glider ner för backen!! Sån chock att helt plötsligt ligga på asfalten.... En bil stannade och frågade hur det gick och en barnvagns mamma skrek av förskräckelse när jag först föll och sedan en gång till när Nina ramlade på samma spot! haha. Som tur var hade hon hört någon (mig) ramla och saktade därför in farten, men hon ramlade ändå. Måste sett rätt roligt ut ändå....!
Jag slog hål på mina tight och nu har jag blåmärken på knäna och armbågen samt ett sår på knät. Tur att det inte är sommar i alla fall! :) Jag har nämligen ett till blåmärke som på låret också efter att jag sprang in i ett bord på dramalektionen. Klantisch!!!! Baah. 

Well that's just me and who I am, Klantisch! ;)
Pussen
J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0